< powrót

Nowy „PULS BIZNESU”

W dniu dzisiejszym pojawił się na rynku nowy, odmieniony „Puls Biznesu”. - To dla nas punkt zwrotny, flagowy tytuł Bonnier Business Polska przechodzi właśnie największą metamorfozę od chwili pojawienia się na polskim rynku w 1997 roku - mówi Iwona Kossmann, Prezes Bonnier Business Polska.

Fundamentem tegorocznej strategii jest koncentracja na podstawowym produkcie jakim jest „Puls Biznesu”, od wielu lat będący rzetelnym źródłem informacji dla osób prowadzących własny biznes, managerów i profesjonalistów. „Puls Biznesu” rozszerzył swoją zawartość merytoryczną, unowocześnił logotyp, zmienił szatę graficzną i czcionkę – kontynuuje Kossmann. Wprowadzamy również nowy biznesowo-społeczny dwutygodnik „Puls Biznesu Weekend”.W dniu dzisiejszym ruszył także zmodernizowany portal www.pb.pl i pierwsze aplikacje mobilne na tablety i smartfony. Kolejne wprowadzimy jeszcze w IV kwartale – dodaje Kossmann.

- Obecnie „Puls Biznesu” ma lojalnych czytelników wśród przedstawicieli kadry zarządzającej największych polskich przedsiębiorstw. Wraz z wprowadzanymi zmianami poszerzamy grono odbiorców o przedsiębiorstwa średnie i mniejsze, które mają przewagę ilościową na polskim rynku (ok. 190 tys. firm zatrudniających 10-249 pracowników wg GUS) – mówi Marcin Goralewski, dyrektor produktu „Pulsu Biznesu”.

- W dzienniku pojawiła się nowa sekcja „Puls Firmy”, której głównym adresatem są właściciele małych i średnich firm. Przedsiębiorcy znajdą w nowej sekcji praktyczne informacje dotyczące zarządzania pieniędzmi w firmie. Chcemy utrzymać mocną pozycję wśród największych przedsiębiorstw. Dlatego w newsowej sekcji „Puls Dnia” znajduje się jeszcze więcej informacji korporacyjnych. Dodatkowo poszerzyliśmy treści codziennej sekcji „Puls Inwestora” – mówi Tomasz Siemieniec, redaktor naczelny „Pulsu Biznesu”. W związku ze znacznym rozbudowaniem treści dziennik zwiększył liczbę stron oraz powiększył się zespół redakcyjny o dziennikarzy z wieloletnim doświadczeniem jak i o młode talenty. Redaktorem prowadzącym nową sekcję „Puls Firmy” jest Katarzyna Latek – dziennikarka ekonomiczna z kilkunastoletnim doświadczeniem.

Nowością dla prenumeratorów będzie dołączenie do piątkowego wydania dziennika biznesowo-społecznego magazynu „Puls Biznesu Weekend”. - W tej chwili brakuje na naszym rynku magazynów skierowanych zarówno do mężczyzn jak i do kobiet, łączących w sobie treści biznesowe, społeczne i lifestyle’owe – mówi Małgorzata Najgebauer – dyrektor ds. rozwoju biznesu, odpowiedzialna za wprowadzenie na rynek nowego magazynu i jego dalszy rozwój. Będzie to wyjątkowa oferta dla czytelników, którzy chcą zrównoważyć swój świat zawodowy z życiem prywatnym – dodaje Najgebauer.

W weekendowym magazynie o unikatowym na polskim rynku formacie i wyjątkowej formule, ludzie biznesu będą mogli znaleźć wszystko to, na co zwykle nie mają czasu w ciągu tygodnia. - Biznes tworzą ludzie, dlatego o nich przede wszystkim będziemy pisać - mówi Manana Chyb, redaktor naczelna „Pulsu Biznesu Weekend”. W skład zespołu tworzącego „Puls Biznesu Weekend” wchodzą m.in. Anna Malanowska – zastępca redaktor naczelnej, Michał Matys – redaktor odpowiedzialny za część biznesowo-społeczną magazynu, Dominika Raczkowska – dyrektor artystyczna, Anna Niewodzka – kierownik sprzedaży reklamy „Puls Biznesu Weekend”, Jacek Utko – twórca makiety i dyrektor kreatywny „Pulsu Biznesu”.
Zmianom w dzienniku towarzyszy gruntowna przebudowa portalu pb.pl. Całkowita zmiana layoutu, wprowadzenie aplikacji na tablety, nowa wersja strony mobilnej, wprowadzenie specjalnego, płatnego serwisu dla inwestorów - to tylko niektóre z wprowadzonych zmian.

Wprowadzane zmiany zostały poczynione nie tylko po to by poszerzyć grono czytelników i użytkowników, ale również po to, by zdobyć nowych reklamodawców – stwierdza Krzysztof Zarzeczny, dyrektor sprzedaży reklamy.

- Kampania reklamowa i promocyjna zapowiadanych zmian rozpoczyna się w dniu dzisiejszym i obejmuje media własne oraz zewnętrzne takie jak magazyny, radio i internet  - o czym dowiadujemy się od Magdaleny Kardy, dyrektor marketingu Bonnier Business Polska.