< powrót

,,Puls Biznesu+" - nowy dziennik na tablety

W poniedziałek, 9 lipca, zadebiutował na rynku nowy dziennik – „Puls Biznesu+” – pierwsza w Polsce gazeta codzienna przygotowana specjalnie na tablety.

Nie jest ona tabletowym odpowiednikiem „Pulsu Biznesu” –  zawiera  najciekawsze artykuły z papierowego wydania dziennika „Puls Biznesu" - najbardziej opiniotwórczego medium gospodarczego w Polsce, wzbogacone o wybrane teksty lifestyle'owe z magazynu „Puls Biznesu Weekend" oraz wiadomości gospodarcze aktualizowane na bieżąco przez dziennikarzy „Pulsu Biznesu” i portalu pb.pl. Dzięki temu „PB+” będzie żył przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę – podkreśla Przemek Barankiewicz, redaktor naczelny portalu pb.pl, odpowiedzialny w Bonnier Business Polska za wprowadzenie na rynek „Pulsu Biznesu+”.

Posłuchaj: Tak reklamujemy Puls Biznesu+

„PB+” to gazeta bardziej multimedialna, bardziej interaktywna i bardziej aktualna
od tradycyjnej, którą kupujemy w kiosku. Jak przystało na gazetę nowej generacji,
w „PB+” nie zabraknie interaktywnych infografik, tabel, animacji, filmów, galerii zdjęć oraz zmieniających się w czasie rzeczywistym wykresów z notowaniami walut, surowców i akcji spółek z warszawskiej giełdy oraz najważniejszych światowych parkietów. Dzięki wielu nowatorskim rozwiązaniom czytelnicy będą mogli szybko dotrzeć do informacji o danej branży, firmie czy osobie, pisać do autorów tekstów, polecać artykuły znajomym – dodaje Tomasz Młynarski, dyrektor artystyczny Bonnier Business Polska.


Aplikacja PB+, przygotowana we współpracy z OptizenLabs, oparta jest na najbardziej zaawansowanej wersji narzędzia Adobe Digital Publishing Suite, umożliwiającej m.in. prenumeratorom „Pulsu Biznesu” bezpłatny dostęp do wydania tabletowego, ale również zakup prenumeraty wydania tabletowego poprzez sklep internetowy wydawcy (sklep.pb.pl). Dzięki wykorzystaniu wersji Enterprise aplikacja ma nie tylko unikatowy wygląd, ale dostarcza również dodatkowe informacje
o poszczególnych wydaniach, a także umożliwia wydawcy zmianę treści i wyglądu aplikacji w czasie rzeczywistym. Aplikacja jest zintegrowana z mediami społecznościowymi poprzez osadzenie konta twitterowego wydawcy oraz dzielenie się czytanymi treściami każdego wydania poprzez Facebook, Twitter i pocztę elektroniczną. Bonnier Business Polska jest pierwszym wydawcą w Polsce, który zdecydował się na zastosowanie tak zaawansowanego narzędzia – twierdzi Łukasz Kawęcki, dyrektor zarządzający Optizen Labs.


Wprowadzenie aplikacji i debiut „Pulsu Biznesu+” wesprze kampania promocyjna – oprócz własnych mediów planujemy obecność w Radiu Zet, Radiu PiN, „Newsweeku” i „Forbesie” – mówi Karolina Kowalska, dyrektor marketingu w Bonnier Business Polska.


W App Store wydawca oferuje zakup pojedynczych wydań dziennika oraz roczną prenumeratę, a w Google Play - poszczególnych wydań, a wkrótce również prenumeraty. Koszt jednego wydania „Pulsu Biznesu +” wynosi 1,59 EUR (w App Store) i 6,99 zł (w sklepie Google Play). Można też zamówić 12-miesieczną prenumeratę dziennika. Jej koszt to 179,90 EUR (ok. 765 zł) w App Store lub 650 zł
w sklepie internetowym wydawcy. Jednocześnie wydawca wprowadził dla czytelników promocję, dzięki której będą mogli czytać wydania „Pulsu Biznesu+” za darmo przez  3 miesiące.  Nowe wydania „Pulsu Biznesu+”  będą publikowane o północy.

Więcej informacji o aplikacji można znaleźć na stronie tablet.pb.pl.
Wyniki testu aplikacji dokonane przez Glogerów Spider’s Web na stronie  http://www.spidersweb.pl/2012/07/pierwszy-dziennik-skrojony-pod-tablety-wychodzi-juz-jutro-spiders-web-juz-testowal.html