< powrót

"Puls Biznesu" kończy 18 lat

Bonnier Business Polska przejmuje Bankier.pl akurat, gdy "Puls Biznesu" kończy swoje pierwsze "dorosłe" urodziny.

Pobierz specjalną, jubileuszową przedokładkę>>

Bonnier z przytupem wszedł w dorosłość
PATRICIA DEYNA, prezes Bonnier Business Polska, wydawcy ,,Pulsu Biznesu”


Właśnie mija 18 lat od ukazania się pierwszego wydania „Pulsu Biznesu”. W tym czasie udało nam się zbudować prężną grupę medialną, skupiając wokół marki kilkadziesiąt tysięcy czytelników dziennika, ponad milion użytkowników strony pb.pl, 100 tys. odbiorców newslettera, 19 tys. firm tworzących elitarny klub Gazel Biznesu czy 5 tys. osób rocznie biorących udział w kongresach, konferencjach i warsztatach.

Naszych odbiorców zawsze zdobywamy wysokiej jakości treściami biznesowymi, a partnerów handlowych atrakcyjną ofertą reklamową. Wraz z osiągnięciem pełnoletności pomyśleliśmy o mariażu, by móc oferować Wam jeszcze więcej. Od dziś jesteśmy właścicielem Grupy Bankier.pl, właściciela czołowego portalu finansowego w Polsce i serwisów pit.pl, vat.pl, twoja-firma.pl, prnews.pl, mamBiznes.pl oraz SystemPartnerski. pl, największej w kraju finansowej sieci afiliacyjnej w Polsce.

Szwedzki koncern medialny Bonnier, którego częścią jesteśmy, zatrudnia blisko 10 tys. ys. osób w 16 krajach. Od siedmiu pokoleń łączy biznes z najwyżej uznawaną wartością — wolnością słowa, która w ostatnich dniach nabrała szczególnego znaczenia. Jednym z głównych elementów globalnej strategii koncernu jest dynamiczny rozwój mediów cyfrowych. Przejęcie Bankiera daje szanse, by w krótkim terminie osiągnąć to, do czego zawsze aspirują produkty Bonniera na całym świecie — pozycję lidera w najbardziej rentownych i prestiżowych obszarach.

Dziękuję wszystkim pracownikom zaangażowanym w transakcję. Jednocześnie jestem pod wrażeniem dokonań naszej nowej marki — Bankier dysponuje świetnym, doświadczonym zespołem, bogatym portfolio rozpoznawalnych na rynku domen i największą w segmencie finansowym siecią afiliacyjną. Przy wsparciu stabilnego inwestora, zainteresowanego wzrostem wartości w długim terminie, Bankier będzie mógł rozwijać się jeszcze szybciej. ,,Puls Biznesu” to od wielu lat najbardziej opiniotwórcze medium biznesowe w Polsce, a Bankier.pl jest numerem jeden dla inwestorów. Razem stworzymy czołowy podmiot na rynku mediów finansowych, zbudowany na dwóch najmocniej rozpoznawalnych markach na rynku. Na tej transakcji zyskają przede wszystkim nasi Czytelnicy — przedsiębiorcy i inwestorzy.


Młodzieńcza dojrzałość osiemnastolatka
TOMASZ SIEMIENIEC, redaktor naczelny od 2009 r.

Jubileusz jest z definicji rocznicą okrągłą, podzielną przez dziesięć albo przynajmniej przez pięć. Urodzonemu 14 stycznia 1997 r. „Pulsowi Biznesu” najbliższy jubileusz trafi się zatem za dwa lata. Dzisiaj obchodzimy natomiast urodziny nieokrągłe, ale wyjątkowe — osiemnastkę! Zgodnie z polskim Kodeksem cywilnym właśnie w tym dniu obywatel zyskuje pełną zdolność do czynności prawnych, w tym m.in. czynne prawo wyborcze oraz nieskrępowaną możliwość prowadzenia działalności gospodarczej. Na tylnej okładce nawiązujemy do tego stylizowanym, wystawionym z dzisiejszą datą, dorosłym dowodem osobistym „PB” najnowszego wzoru.

Dla podmiotu działającego na rynku medialnym obchody osiemnastki to oczywiście jedynie symbol. Założona przez doświadczony szwedzki koncern Bonnier w celu wydawania „PB” spółka Bonnier Business Polska przecież już od chwili rejestracji nabyła wynikające z Kodeksu handlowego (od 2001 r. — Kodeksu spółek handlowych) prawa oraz przyjęła wszelkie obowiązki. W tym obszarze 18. urodziny absolutnie niczego nie zmieniają. Jeśli przypominamy o nich Czytelnikom, to ze względu na okoliczność zapisaną w tytule.

Dziennik „Puls Biznesu” to najstarszy, ale obecnie tylko jeden z kilku polskich produktów grupy Bonnier.

Wprowadzając na nieznany rynek nowy tytuł gospodarczy, wzorowany na szwedzkim „Dagens Industri”, wydawca postępował rozważnie. Przez półtora roku „PB” ukazywał się we wtorki i czwartki, a dziennikiem staliśmy się dopiero po okrzepnięciu jesienią 1998 r. Wersja papierowa jest wciąż ta sama, ale na pewno nie taka sama. Przez 18 lat elementem najbardziej stałym okazał się… łososiowy papier, szata graficzna zmieniła się bowiem kilkakrotnie. Miarą nowoczesności jest jednak nie tylko udoskonalanie treści, tytułowego logo oraz kroju czcionki — należymy do awangardy polskiego rynku prasowego w kategorii wprowadzania nowych form dotarcia do Czytelników. Razem z wersją prasową na markę „PB” zgodnie pracują także młodsze: elektroniczna, internetowa i tabletowa. Efekt synergii daje rownież współpraca uzupełniających się podmiotów spółki Bonnier Business Polska, w tym działu organizującego fachowe konferencje i szkolenia, branżowego dwutygodnika „Puls Medycyny” oraz kolorowego magazynu „PB Weekend”. Flagowym okrętem wydawnictwa niezmiennie pozostaje jednak osiemnastolatek, pulsujący zarówno dla firm znacznie od nas starszych, jak i bardzo wielu młodszych — dla całej polskiej gospodarki.


Wielka szansa Bankier.pl
MACIEJ KLEPACKI, dyrektor zarządzający Grupa Bankier.pl

Rynek mediów internetowych w Polsce coraz wyraźniej dąży do konsolidacji, co obserwujemy w ostatnich miesiącach.

Ta transakcja natomiast pod wieloma względami jest szczególna i unikatowa. Chodzi tutaj o połączenie sił przez czołowe podmioty w swoich kategoriach, które mają szansę stworzyć niekwestionowanego lidera mediów biznesowych w Polsce, zarówno w obszarze prasy, jak też internetu.

W dobie mediów zdominowanych przez identyczne treści i newsy obserwujemy coraz silniejsze dążenie użytkowników do treści specjalistycznych oraz autorskich. Dlatego też jestem przekonany, że ta transakcja wiele zmieni na rynku mediów, zwłaszcza tych, które oferują treści wysoce specjalistyczne i premium.

Dołączenie do Bonnier Business to dla Grupy Bankier.pl przede wszystkim pozyskanie silnego, stabilnego i międzynarodowego partnera, który jako inwestor strategiczny pozwoli spółce rozwijać się w jej głównym kierunku i umacniać jej pozycję na rynku mediów. Dla Bonniera natomiast jest to pozyskanie doświadczonej kadry menedżerskiej, uznanych redaktorów i analityków rynków kapitałowychoraz rozszerzenie obecności o bardzo dynamicznie rozwijający się rynek finansowych sieci afiliacyjnych, gdzie Grupa Bankier.pl od wielu lat jest liderem. Już wkrótce będziemy w stanie zaproponować naszym kontrahentom zupełnie nową ofertę reklamową, zapewniającą dotarcie do najbardziej prestiżowej i pożądanej grupy użytkowników mediów biznesowych. Początek roku kalendarzowego to idealny moment na prezentację zupełnie nowego rozdania w tym obszarze.


Innowacje i wolność słowa
Hans-Jacob Bonnier, wiceprezes Bonnier Business Press, jeden z założycieli „PB”

Bonnier przez ponad 200 lat historii był zawsze kuźnią nowych pomysłów. Miejscem, gdzie sztuka publikacji podlegała ciągłym zmianom i innowacjom. Przejęcie Grupy Bankier.pl to element takiej właśnie zmiany i początek nowej drogi Bonniera w Polsce. Jedno natomiast się nie zmienia — pozostajemy mediami w służbie wolności słowa. Przypominamy o tym szczególnie dzisiaj, po tragicznych wydarzeniach w Paryżu.

Lepsza propozycja handlowa
Filip Weichert, dyrektor handlowy Bonnier Business Polska

Dzięki tej transakcji będziemy mogli przedstawić naszym partnerom unikatową propozycję handlową, pozwalającą im na szerokie dotarcie do najbardziej atrakcyjnej grupy docelowej — osób związanych z biznesem, menedżerów i liderów opinii, użytkowników poszukujących najwyższej jakości, wiarygodnej informacji z dziedziny finansów, gospodarki i prawa. Nasza oferta połączy bardzo duży zasięg z najwyższym affinity index dla grup interesujących naszych reklamodawców.

Witamy w ekstraklasie
Przemek Barankiewicz, redaktor naczelny pb.pl

Powstaje czołowy podmiot na rynku mediów finansowych, zbudowany na dwóch najmocniej rozpoznawalnych markach. Według Megapanelu, łącznie docieramy do blisko 2,2 mln czytelników, ale zawsze przedkładaliśmy jakość nad ilość. „Puls Biznesu” to najczęściej cytowane polskie medium ekonomiczne, pb.pl charakteryzuje się najwyższą jakością ruchu czytelników w kategorii „biznes”, a Bankier.pl zawsze imponował nam zdolnością do budowania społeczności.