< powrót

Bankier.pl i pb.pl - uzależniamy i angażujemy

Należące do Bonnier Business Polska serwisy pb.pl i Bankier.pl, to jedne z najbardziej angażujących i najchętniej odwiedzanych przez internautów portali o tematyce biznesowej w Polsce.

W najnowszej fali badania Megapanel PBI/Gemius portale te zajęły odpowiednio pierwsze i drugie miejsce pod względem najwyższej liczby odsłon na użytkownika w kategorii Biznes, Finanse, Prawo.  Ponadto portal Puls Biznesu jest najbardziej angażującym serwisem internetowym wśród polskich mediów biznesowych – użytkownik spędza tam średnio ponad godzinę.

Strony Grupy Bankier.pl w marcowym badaniu Megapanel PBI/Gemius w kategorii Biznes, Finanse, Prawo uplasowały się na 3 miejscu pod względem odsłon i 4 pod względem ilości użytkowników. Odwiedziło je 2,6 mln RU, generując 49 mln odsłon. To o 200 tys. użytkowników i 10 mln odsłon więcej niż rok wcześniej. Podobną wzrostową tendencję utrzymują serwisy Pulsu Biznesu z najbardziej zaangażowaną grupą internautów zainteresowanych informacjami biznesowymi, którzy dziennie na serwisie spędzają średnio ponad 75 min.
Biorąc pod uwagę średnią liczbę odsłon na użytkownika portale Bonnier Business Polska są obecnie liderami w kategorii Biznes, Finanse, Prawo, zajmując pod tym względem 1 (Puls Biznesu: 19,26) i 2 miejsce (Grupa Bankier.pl: 16,02).


-  Tak duże zaangażowanie naszych użytkowników wynika z oferowania najwyższej jakości autorskich treści, często pogłębionych analizą ekspertów oraz największej w Polsce społeczności inwestorów giełdowych, którzy od wielu lat korzystają z Bankier.pl – mówi Maciej Klepacki, dyrektor zarządzający Grupy Bankier.pl. – W odróżnieniu od innych serwisów nie ograniczamy się wyłącznie do agregacji treści i komunikatów pochodzących z zewnętrznych źródeł.  Cieszymy się, że wspólnie z Pulsem Biznesu tworzymy nową jakość mediów biznesowych – dodaje.

–  Puls Biznesu od lat jest najbardziej uzależniającym biznesowym portalem w Internecie. Zamiast narzędzi, w których bardzo mocny jest Bankier.pl, oferujemy czytelnikom w sieci głównie treści redakcyjne - newsy, analizy i komentarze. Ta mieszanka już wkrótce będzie wyznaczała trendy na rynku mediów biznesowych w Polsce – mówi Przemek Barankiewicz, redaktor naczelny pb.pl.

Badanie Megapanel PBI/Gemius prowadzone jest od 2005 r.  Celem badania jest poznanie liczby i profilu demograficznego użytkowników Internetu oraz sposobu, w jaki internauci korzystają z sieci. Wyniki badania umożliwiają porównywanie popularności witryn i aplikacji internetowych oraz oszacowanie ich potencjału reklamowego przy pomocy precyzyjnie zdefiniowanych wskaźników. Badaniem objętych jest obecnie wiele tysięcy witryn, zarówno polskich jak i zagranicznych.