< powrót

Grzegorz Nawacki z kolejną nagrodą za #jedzjabłka

Grzegorz Nawacki, zastępca redaktora naczelnego "Pulsu Biznesu" otrzymał nagrodę branży public relations PRoton 2015 za wymyślenie akcji #jedzjabłka.

Red. Nawacki był nominowany w kategorii "osoba/zespół ds kampanii w social mediach". 

To nie pierwsza w tym roku nagroda dla niego za zainicjowanie #jedzjabłka. W maju na jego ręce trafiła nagroda Innovation Award 2015, przyznawana przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, które uznało #jedzjabłka za Wydarzenie Roku.

- "Postaw się Putinowi -jedz jabłka, pij cydr" to spontaniczny pomysł który przerodził się w długofalową akcję. Chcieliśmy w przewrotny sposób zachęcić do wsparcia polskiej gospodarki i obrócenia niepowodzenia w pozytywną inicjatywę – mówi Grzegorz Nawacki zastępca redaktora naczelnego Pulsu Biznesu, pomysłodawca akcji – Cieszę się że akcja #jedzjabłka odniosła taki sukces i pokazała, że inicjatywa obywatelska może tak wiele zdziałać – dodaje.

Hashtag #jedzjabłka oraz akcja zachęcająca Polaków do kupowania polskich owoców powstała spontanicznie w redakcji "Pulsu Biznesu" 30 lipca 2014 r., zainicjowana wpisem na blogu red. Nawackiego. Zachęcił on Polaków do wspierania polskich sadowników - była to odpowiedź na nałożenie przez Rosję embarga na polskie owoce.  Akcja chwyciła natychmiast i rozeszła się jak wirus w mediach społecznościowych, co odnotowały największe portale i gazety na świecie. Miliony internautów publikowało na swoich profilach własne selfie z jabłkiem, oznaczając je hashtagiem #jedzjabłka, lub - w wersji międzynarodowej - #eatpolishapples

Przyniosła również wymierne efekty: sadownicy  sprzedali całą ubiegłoroczną produkcję naszych narodowych owoców oraz nawiązali liczne nowe kontakty handlowe z nowymi rynkami zbytu.  — Mimo problemów spowodowanych przez rosyjskie embargo całą ubiegłoroczną produkcję jabłek udało się zagospodarować — mówił niedawno w rozmowie z PB Mirosław Maliszewski, prezes Związku Sadowników RP.