Aktualności

Startuje nabór do rankingu 100 Kobiet Biznesu 2024

Z analizy przygotowanej przez Dun&Bradstreet wynika, że około 20 procent firm w Polsce jest prowadzonych przez kobiety. Daje to ponad milion właścicielek i prezesek. Do tego dochodzą kobiety zasiadające w zarządach spółek, a więc mające realny wpływ na rozwój przedsiębiorstw, którymi kierują. Spośród tak licznego grona redakcja „Pulsu Biznesu” oraz Dun&Bradstreet wybiorą setkę kobiet, które zarządzają najbardziej dynamicznie rozwijającymi się firmami w 14. edycji rankingu 100 Kobiet Biznesu. Z analizy Dun&Bradstreet wyłania się wprawdzie obraz polskich przedsiębiorczyń działających głównie w rolnictwie, hodowli, ochronie zdrowia i branży beauty, ale bohaterkami artykułów w „Pulsie Biznesu” są też kobiety biznesu działające w paliwach, transporcie, technologiach czy w doradztwie.

– W wielu przypadkach kobiety kierują dużymi, często globalnie działającymi przedsiębiorstwami z branż w powszechnej opinii uznawanych za typowo męskie. Nie brakuje przykładów kobiet zarządzających firmami transportowymi, budowlanymi, przemysłu ciężkiego, chemicznymi czy IT – mówi Tomasz Starzyk z Dun&Bradstreet, która jest autorem rankingu od samego początku (wcześniej jako Bisnode).

– Podział na branże przeznaczone jedynie dla kobiet lub dla mężczyzn jest nie do zaakceptowania w dzisiejszym świecie. W mojej opinii kobiety zawsze skutecznie konkurowały z mężczyznami wtedy, gdy miały równy dostęp do możliwości rozwoju zawodowego. I to jest istota zmiany. Dlatego tak ważne jest, aby organizacje tworzyły środowisko pracy, które sprzyja rozwojowi kariery każdego z pracowników, niezależnie od płci, eliminując wszelkie bariery, jak np. nierówności płacowe – mówi Jolanta Bańczerowska, członkini zarządu Grupy Żabka, która jest jednym z partnerów tegorocznej edycji rankingu 100 Kobiet Biznesu.

Rok temu na czele rankingu 100 Kobiet Biznesu 2023 znalazły się przedsiębiorczynie z branży transportowo-logistycznej (Katarzyna Burandt z Fast Track Logistic) i produkcji filmowej (Ewa Lewandowska z Ekipy Prime) – żadna z tych branż nie uchodzi za szczególnie przyjazną kobietom.
Rankingowi towarzyszy plebiscyt „Kobieta Biznesu” oraz „Kobieta Biznesu: działalność społeczna”, do którego zgłaszane są kandydatki z pomysłem, wyjątkowymi osiągnięciami lub nieszablonowym podejściem do spraw ważnych. Zgłoszenia – zarówno do rankingu jak i plebiscytu – przyjmowane będą do 30 września na stronie 100kobietbiznesu.pl