Trendbook – pierwszy wspólny projekt „Pulsu Biznesu” i Radia 357
W trudnych dla rynku reklamy czasach, szansę na powodzenie mają tylko te media, które oferują projekty ciekawe zarówno dla odbiorców, jak również potencjalnych partnerów. Takim właśnie tropem idą dwie znane z pionierskich, niestandardowych działań marki – „Puls Biznesu”, najbardziej opiniotwórczy dziennik biznesowy w Polsce i Radio 357, najchętniej wybierane radio internetowe – które rozpoczynają współpracę redakcyjną.
Pierwszym wspólnym projektem będzie Trendbook – audycja prezentująca wpływ, jaki na biznes i podejmowane przez nas decyzje mają zachodzące na świecie zmiany. Jej twórcy będą tropić trendy w świecie technologii, biznesu i mediów, kształtujące sposób, w jaki żyjemy, pracujemy i kupujemy.
Pierwszy sezon Trendbooka startuje 27 października. Jego gospodarzami będą Grzegorz Nawacki – redaktor naczelny „Pulsu Biznesu” oraz Paweł Sołtys – prezes Radia 357. Audycja zagości w ramówce na stałe – będzie jej można słuchać w każdy czwartek o godz. 14.10, natomiast w każdą środę temat tygodnia będzie szeroko omawiany na łamach „Pulsu Biznesu”. Wszystkie treści odbiorcy znajdą na stronie trendbook.pb.pl.
– Słuchacze Radia 357 i czytelnicy „Pulsu Biznesu” to podobni odbiorcy – ludzie ciekawi świata, którzy we wszechobecnym zalewie informacji chcą wychwycić najbardziej przydatne, rzetelne i wartościowe. Dlatego widzimy ogromny potencjał w tworzeniu wspólnych, unikatowych na rynku projektów. Do pierwszego z nich, Trendbooka, będziemy zapraszali gości z absolutnej pierwszej ligi – wizjonerów biznesu, technologii i innowacji, którzy pomogą naszym czytelnikom i słuchaczom właściwie ocenić, dokąd zmierza współczesny świat – mówi Grzegorz Nawacki.
– Rozmaite trendy zmieniają biznes i konsumentów tu i teraz. W Trendbooku będziemy na nie patrzeć szeroko, pokazywać wzajemne zależności i ich konsekwencje. Dzięki temu będziemy szukać i skrzętnie odnotowywać zmiany, które trzeba oswoić i wykorzystać. Pomogą nam w tym nasi rozmówcy, doświadczeni menedżerowie z różnych branż. Powstanie „notes”, który przyda się każdej osobie podejmującej decyzje biznesowe oraz każdemu świadomemu konsumentowi – wyjaśnia Paweł Sołtys.
Partnerem pierwszego sezonu jest Santander Bank Polska.
– Cenimy nowoczesne, ciekawe projekty z dużym potencjałem, które inspirują, uczą i budzą zainteresowanie. Lubimy też nowe wyzwania. Dlatego chętnie włączamy się w nowe, wartościowe inicjatywy, szczególnie te realizowane we współpracy z cenionymi i opiniotwórczymi partnerami, które dostarczają realnej, przydatnej wiedzy naszym klientom. Trendbook z pewnością będzie takim projektem – mówi Monika Nowakowska, dyrektor Departamentu Public Relations w Santander Bank Polska.
– Wierzymy, że taka forma współpracy zostanie bardzo dobrze przyjęta przez czytelników i słuchaczy. Planujemy kolejne odsłony Trendbooka, myślimy też o innych wspólnych projektach – dodaje Grzegorz Nawacki.
Krótko o „Pulsie Biznesu”:
„Puls Biznesu” od 25 lat jest źródłem wiarygodnych informacji dla właścicieli firm, menedżerów i inwestorów. Serwis pb.pl jest czytany przez ok. 664 tys. internautów miesięcznie (Mediapanel, wrzesień 2022), a z dostępu do płatnych treści korzysta już 26,5 tys. subskrybentów. Wydanie drukowane „Pulsu Biznesu” dociera do ponad 108 tys. osób (Polskie Badania Czytelnictwa, wskaźnik CCS, marzec-sierpień 2022, N=11 724).
Krótko o 357
Radio 357 to innowacyjny, niezależny projekt medialny budowany dzięki społeczności. Jest platformą z treściami audio dla wymagającego odbiorcy – obejmuje ona radio internetowe, podcasty oraz inicjatywy kulturalne. Radio 357 powstało z inicjatywy zespołu znanego wcześniej z radiowej Trójki. Projekt oparty jest na finansowaniu społecznościowym – bez bloków reklamowych. Kluczową rolę odgrywa w nim komunikacja z Patronami – słuchaczami finansującymi Radio 357 za pomocą regularnych, miesięcznych wpłat. To największa społeczność tego typu w Polsce i jedna z największych na świecie – prawie 45 tysięcy osób.