„Puls Biznesu”: kurs na rozwój
„Puls Biznesu”, jedyne w Polsce medium skoncentrowane w 100 proc. na tematyce biznesowej, stawia na rozwój. W październiku jego czytelnicy będą mogli korzystać z nowej oferty podcastów. Równolegle rozwija się zespół Bonnier Business Polska. Do redakcji „Pulsu Biznesu” dołączyło czterech dziennikarzy, a dział marketingu ma nową szefową oraz menadżerkę ds. marketingu rozwoju cyfrowego.
Dobre wyniki czytelnictwa i plany rozwoju
„Puls Biznesu”, niezależne i wiarygodne źródło informacji dla czytelników i mediów, istnieje na rynku od 27 lat. Obecnie jego serwis pb.pl ma już ponad 32 tys. płatnych subskrypcji cyfrowych, co oznacza 4 proc. wzrostu rok do roku. Co najmniej raz w tygodniu „Puls Biznesu” czyta blisko 287 tys. osób (źródło: PBC; N=5 409, CCS, dane średnie kwiecień-czerwiec). Miesięcznie średnio 1,3 mln internautów odwiedza pb.pl, wykonując 4 mln odsłon stron (dane: Mediapanel PBI/Gemius, 09.2023 – 08.2024).
– Nie spoczywamy na laurach. Zmiany zaczynamy od nowej oferty podcastów, która ruszy w październiku. Będzie to atrakcyjna forma dostępu do naszych treści, wzbogacona o bieżące informacje wykraczające poza kwestie czysto gospodarcze – mówi Marcin Goralewski, redaktor naczelny „Pulsu Biznesu”.
Podcasty, obok wydania papierowego i portalu pb.pl, to niejedyna forma kontaktu z czytelnikami. Kolejną są newslettery. Oprócz piątkowego przeglądu najważniejszych tekstów tygodnia, czytelnicy mogą zapisać się na wiele innych. Są wśród nich m.in. To musisz wiedzieć dziś rano, czyli dostarczane przez Kamila Zatońskiego, szefa działu Puls Inwestora, najważniejsze informacje dla inwestorów giełdowych, PB Nieruchomości, tj. autorski newsletter Anny Gołasy zawierający informacje o nieruchomościach mieszkaniowych i komercyjnych, PB Finance, o który dba Agnieszka Morawiecka i skierowany do ekspertów branży finansowej oraz Puls Firmy, tworzony przez Sylwestra Sacharczuka, szefa działu Puls Firmy, niezbędnik dla mikro, małych i średnich firm. Natomiast czytelników stawiających na samorozwój, edukację i pracę nad umiejętnościami miękkimi z pewnością zainteresuje newsletter Mirosława Konkela Stać Cię na więcej.
Analizy to ważny element marki „Pulsu Biznesu”. Czytelnicy chcą dzisiaj wiedzieć o istotnych zmianach kadrowych u konkurencji, przejęciach czy innych wydarzeniach biznesowych, ale interesują ich także teksty tłumaczące skomplikowane zależności w gospodarce i biznesie. Teraz redakcja „Pulsu Biznesu” za cel postawiła sobie również rozwój analiz dotyczących poszczególnych branż.
— Naszym celem jest monitorowanie najważniejszych trendów makroekonomicznych i branżowych, ale też wykorzystywanie danych do zidentyfikowania zjawisk, które dopiero mogą się wydarzyć. Tym chcemy się wyróżniać — komentuje Ignacy Morawski, główny ekonomista „Pulsu Biznesu” i zastępca redaktora naczelnego.
Zespół pracuje nad narzędziami analitycznymi, które dziennikarze będą wykorzystywać do opisywania nieoczywistych trendów, zagrożeń i szans stojących przed konkretnymi sektorami gospodarki w Polsce, jak i na świecie.
Redakcja rośnie w siłę
Nowe plany redakcyjne realizować będzie powiększony zespół. W ostatnim czasie do redakcji dołączyli: Łukasz Rawa, Jacek Perzyński, Gabriel Chrostowski i Marcin Dobrowolski.
— Od ponad 16 lat piszę o sieciach handlowych, producentach żywności i branży HoReCa. Przez ostatnie osiem lat pracowałem w branżowym magazynie „Wiadomości Handlowe”. Wcześniej byłem dziennikarzem magazynu „Rynek Spożywczy” i serwisu portalspozywczy.pl. W „Pulsie Biznesu” nadal będę śledził wydarzenia na rynku FMCG — mówi Łukasz Rawa.
Tematykę związaną z m.in. z polityką gospodarczą Chin przybliży czytelnikom Jacek Perzyński.
— Z wykształcenia jestem sinologiem, posługuję się biegle językiem chińskim, co w mojej codziennej pracy jest nieocenione. Zajmuję się tematami związanymi z Chinami i gospodarką krajów Azji Wschodniej, o których wcześniej pisałem m.in. dla „oko.press” — mówi Jacek Perzyński.
Dział analityczny wzmocnił Gabriel Chrostowski.
— Odpowiadam za analizy makroekonomiczne i branżowe. Śledzę to, co dzieje się na poziomie makroekonomicznym, a następnie staram się zidentyfikować, jak to wpłynie na poszczególne sektory gospodarki. Moja praca polega na monitorowaniu różnych danych i wyciąganiu wniosków, które mogą pomóc biznesowi. Od czasu do czasu staram się też przemycić coś ze świata nauki, bo to badania naukowe są najlepszym źródłem wiedzy o otaczającej nas rzeczywistości, także ekonomicznej — mówi Gabriel Chrostowski.
Nową ofertą podcastów zajmuje się Marcin Dobrowolski.
— Stworzymy najlepszy na rynku biznesowy serwis podcastowy, bazujący na specjalistycznej wiedzy dziennikarzy „Pulsu Biznesu” oraz informacjach dostarczanych przez newsroom — zapowiada Marcin Dobrowolski.
Nowa CMO w Bonnier Business Polska
Od października stanowisko Chief Marketing Officera obejmuje Anna Więckowska, menedżerka z ponad 20-letnim doświadczeniem w zakresie marketingu, brandingu i komunikacji. W tej roli pokieruje pracami departamentu marketingu Bonnier Business Polska.
– Kluczowe tematy na których skupię się w pierwszej kolejności to budowanie i realizacja strategii marketingowej „Pulsu Biznesu” i serwisu Bankier.pl oraz pozostałych serwisów Grupy Bonnier. Oczywiście dodatkowe obszary, które będą miały wielką atencję to zarządzanie komunikacją marketingową produktów cyfrowych, pozyskanie i utrzymanie użytkowników, UX oraz realizacja projektów wspierających rozwój biznesu – mówi Anna Więckowska, CMO Bonnier Business Polska.
Nowa CMO BBP przez ostatnie 9 lat pracowała w Ringier Axel Springer Polska, a wcześniej w innych wiodących firmach oraz agencjach reklamowych. Wraz z nią do zespołu „Pulsu Biznesu” dołącza Adrianna Szwangruber, która obejmie stanowisko Digital Growth Marketing Managera.
– Naszym celem jest utrzymanie i wzmacnianie silnej pozycji w dziennikarstwie newsowym oraz rozbudowa treści oferowanych czytelnikom o analizy i materiały związane z wydarzeniami na scenie ekonomicznej, gospodarczej i geopolitycznej oraz o nowe, atrakcyjne formaty. Zależy mi także na budowaniu wizerunku naszych dziennikarzy. W redakcji „Pulsu Biznesu” pracuje wiele znakomitych dziennikarek i dziennikarzy, to właśnie oni budują naszą markę – niektórzy od lat, inni dopiero od niedawna – mówi Marcin Goralewski.
– Niezależnie od zmian i rozwoju, są elementy „Pulsu Biznesu”, które nie zmieniają się do 27 lat. Stawiamy na jakość, piszemy o tym, co jest ważne, obserwujemy biznes i dostarczamy codziennie wiarygodne informacje, które pomagają mu się rozwijać i zarabiać – podsumowuje Marcin Goralewski.
To zapowiedź pierwszych jesiennych nowości i zmian, o kolejnych „Puls Biznesu” będzie informować już niebawem.