Aktualności

Gospodarka musi się zielenić

O ekologii i odpowiedzialności ekologicznej mówią teraz wszyscy – biznes, rząd i zwykli obywatele. To o wiele więcej niż trend, to konieczność działań podejmowanych w mikroskali, lokalnie i globalnie. Zrównoważony rozwój, neutralność klimatyczna, czysta produkcja, ochrona wód, redukcja odpadów, mniejsza emisja zanieczyszczeń przestały być jedynie nośnymi hasłami. Stały się kierunkami, które przedsiębiorstwa i rządy umieszczają w swoich strategiach jako kluczowe, a stosowanie się do nich staje się coraz częściej głównym kryterium wyboru dla świadomych konsumentów.

Dlatego dziennik Puls Biznesu startuje z projektem Zielona gospodarka. Pokażemy na naszych łamach, czym dla polskiego biznesu jest odpowiedzialność ekologiczna i jak firmy starają się ją realizować. Przedstawimy najlepsze praktyki polskich przedsiębiorstw, przykłady udanych wdrożeń, najciekawsze inicjatywy i innowacje. Opiszemy rządowe inicjatywy, podatkowe zachęty do bycia bardziej eko oraz finansowe plusy związane z energooszczędnością czy mniejszym zużyciem wody.

Postaramy się też odpowiedzieć na najważniejsze pytanie – czy polskie przedsiębiorstwa są ekologiczne. Odpowiedzi na to i inne pytania poszukają dziennikarze Pulsu Biznesu oraz partnerzy – PKN ORLEN, Santander Bank Polska, KGHM Polska Miedź, PGNiG, PKP Intercity, LPP, Kompania Piwowarska, Prologis, Saint-Gobain, BASF i VELUX. Projekt, nad którym honorowy patronat sprawuje Ministerstwo Klimatu, zakończymy dwiema debatami oraz raportem, w którym znajdą się najważniejsze wnioski płynące z doświadczeń polskich firm. Może zainspirują konkurencję, a może zachęcą biznes do zbudowania własnej drogi ku bardziej Zielonej gospodarce.

Jakie tematy poruszymy w „Pulsie Biznesu”?
21 września – Biznes stawia na ekologię
28 września – Jak nie zaśmiecać świata
5 października – Ekotransport
12 października – Jak wygrać ze smogiem
9 października – Ekologiczne budownictwo
26 października – Ekologia – moda czy potrzeba?

Twoja firma również stawia na ekologiczne rozwiązania? Chcesz je zaprezentować na łamach „Pulsu Biznesu” i pb.pl? Zapraszamy do kontaktu: Katarzyna Serej, Project Manager, [email protected], tel. 22 333 98 90 600 013 317

Więcej o projekcie na stronie pb.pl/zielonagospodarka