Startuje Wyborczy GPS Pulsu Biznesu
15 października odbędą się wybory. Jak pokazują sondaże — rywalizacja będzie bardzo zacięta. To, zdaniem wielu osób, najważniejsze wybory od czasu tych z czerwca 1989 r., gdyż zdecydują o przyszłości kraju w sytuacji zagrożenia wojną, a także kryzysu ekonomicznego, rewolucji technologicznej i kształtowania się nowego ładu w geopolityce. Nic dziwnego, że wywołują dużo większe emocje niż kilka poprzednich. Emocje napędzają polaryzację, a polaryzacja napędza emocje. Połowa Polaków wydaje się zabetonowana w poglądach, a druga nie wykazuje większej motywacji do stawienia się przy urnie. Dla jednych i drugich „Puls Biznesu” przygotował Wyborczy GPS – test, który pozwala porównać poglądy z programami gospodarczymi partii. Jest on cennym narzędziem zwłaszcza dla niezdecydowanych, a według ostatnich sondaży grupa Polaków, którzy jeszcze nie wiedzą, gdzie postawią krzyżyk na karcie do głosowania, jest coraz liczniejsza.
„Puls Biznesu” od zawsze zajmuje się gospodarką i biznesem, na bok odkładając sprawy światopoglądowe, a polityką zajmuje się tylko wtedy, kiedy ma ona wpływ na przedsiębiorców i inwestorów. Nie inaczej jest w przypadku Wyborczego GPS-u. Pozwala on poznać wizję gospodarki potencjalnych koalicjantów/opozycji, a czytelników naprowadza do tej partii, do której jest im najbliżej. Test umożliwia porównanie odpowiedzi użytkownika z odpowiedziami partii, wskazuje procentowe dopasowanie do każdej z nich, a po wypełnieniu można porównać swoje poglądy na gospodarkę z odpowiedziami, których udzieliły pozostałe osoby.
Redakcja „Pulsu Biznesu” opracowała listę kilkudziesięciu pytań związanych z polityką gospodarczą, potem zawęziła ją do najważniejszych 25 kwestii, m.in. programu 800+, polityki migracyjnej, podatków, systemu emerytalnego czy polityki energetycznej. Następnie pytania trafiły do partii, a odpowiedzi zostały wykorzystane do zbudowania Wyborczego GPS-u.
TEST PREFERENCJI WYBORCZYCH JEST DOSTĘPNY POD ADRESEM: https://www.pb.pl/wyborczy-gps/2023
„Puls Biznesu” od ponad 26 lat jest źródłem wiarygodnych informacji dla właścicieli firm, menedżerów i inwestorów. Serwis pb.pl jest czytany przez 867 tys. internautów, którzy generują 2,9 mln odsłon miesięcznie (Mediapanel, lipiec 2023), a z dostępu do płatnych treści korzysta już 30,4 tys. subskrybentów. Wydanie gazetowe „Pulsu Biznesu” dociera do ponad 210 tys. osób (Polskie Badania Czytelnictwa, wskaźnik Czytelnictwo Cyklu Sezonowego, kwiecień-czerwiec 2023, N=5 682 osób).